Известие

Collapse
No announcement yet.

Сълзене от метална тръбичка вляво на двигателя - що е то?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Сълзене от метална тръбичка вляво на двигателя - що е то?

    Колеги Алфисти,

    Моля за информация за един компонент под капака.

    Скоро ходих на майстор за смяна на предна ходова част, и от както си върнах колата забелязах леко сълзене на течност, която предполагам е масло, от свръзката на една тръбичка към двигателя.

    Оградил съм въпросната тръбичка на подръчна снимка, която изрових от нет-а. Ще снимам моята подробно при първа възможност, но предполагам някой може да каже на първо време за какво става въпрос.

    Благодаря предварително!
    Attached Files
    2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
    .

  • #2
    Тръбичка на климатика е това ако визираш алуминиевата тръба. Масълцето е от там. Работи ли ти климатика?
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Мерси oem!

      Много точно попадание! Така ситуацията започна да се изяснява. Причината да отворя капака бе, че когато съм в купето и усиля духалката на климатика до максимум, започваше едно тракане от района на тази тръбичка. Ако намаля мощността на въздушната струя само с една чертичка и тракането спира.

      Климатика охлажда нормално (поне за сега), а сълзенето идва точно от място на което въпросната алуминиева тръбичка влиза в правоъгълна алуминиева кутийка намираща се отпред, на нивото на горната част на двигателя. Тази кутийка изглежда е свръзката между мека връзка отиваща надолу и металната тръбичка нагоре.

      Какво мислиш ? Каква е течността, която сълзи, аз се сещам дали с водопроводна изолация ще мога да оплътня, но и се чудя какви ли биха биле последствият от този теч, освен че за сефте имам петно на кората долу..

      А предполагам тръбичката са я изкъртили майстора и калфата му като са блъскали колата с чук да разглабят окачването.
      Last edited by Kiber; d.m.y г., 15:05.
      2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
      .

      Comment


      • #4
        Странно. Ако тече и капе до сега фреона да е избягал. От климатика може да текне масло, което мирише специфично. Но то не тече баш. То омаслява в жълто и това е. И щом омаслява значи имаш и теч на фреон. Но казваш, че духа студено?
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Да. Климатика за сега духа студено както обикновено. Но ме тревожи, че трака ожесточено когато усиля на макс. Трябва да погледна на отворен капак да не би да вибрира от налягане...

          А, течът е лек, сълзи, като се стича по тръбичката надолу и евентуално капкообразува бавно. А може просто и скоро да е започнало, не бях включвал климатика от както я прибрах от майстора до сега. Т.е. течът изглежда е започнал 10 минути след като включих климатика на макс, тракането по същото време.

          Относно течността - почти прозрачна, жълто-зеленееща. Не кой знае колко мазна на пипане ако ли въобще; на мирис - помирисах, но не усетих нищо специфично на прима виста.
          Last edited by Kiber; d.m.y г., 15:44.
          2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
          .

          Comment


          • #6
            Прочетох другите теми относно течове по тръбите на климатика, и ми е ясно какво трябва да се направи.

            Благодарско за насоката oem!
            2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
            .

            Comment


            • #7
              кажи какво трябва да се направи и оправило ли се е за да си го имаме като готова тема
              1.9JTD 105+

              Comment


              • #8
                Ми трябва да се оправи тръбичката. Варианти има.

                Да се запелипи, да се завари, да се смени с нова...

                Има едни лепила двукомпонентни. Стават на камък като изсъхнат. Ошкурва се тръбичката на местото на дупчицата. Трябва обаче системата да е празна. Обезмаслява се и се лепи. Като изсъхне се надува под налягане и се проверява. Ако не пуска се зарежда климатика.

                Заварка с аргон е другото решение.
                Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                Comment


                • #9
                  Кара се на майстор по автомобилни климатици и се завъртат още пари в икономиката. Мисля, че без специализирани инструменти и апаратура - няма да стане, ако се налага доливане фреон, обезвъздушаване и прочее.
                  Last edited by Kiber; d.m.y г., 23:16.
                  2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                  .

                  Comment


                  • #10
                    Аз само да попитам да не би просто по студената тръбичка на климатика да се получава конденз защото на моята лятото като и отворя капака цялата тръбичка е мокра и е опикано около нея от конденз
                    156 1,8 ТS 99
                    Nissan Murano 2005

                    Comment


                    • #11
                      Правилно си мислиш. Ако има теч от климатика да е спрял отдавна. Но защо е жълтозелена течност ?
                      Защо не позачистите тръбичките, да ги подсушети е да видите точно какво тече. Това е точно отгоре . Вижда се добре.
                      Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
                      sprint tropheo
                      155/1.8
                      156/2.0 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
                        Но защо е жълтозелена течност ?
                        Може да има оцветител!
                        sigpic
                        "Lasciate ogni speranza, voi ch'entrate"

                        Comment


                        • #13
                          Когато се включи климатика - трака тръбата и свисти. Не ми изглежда проблема да е от кондензация, но е добре да се има на ум.
                          2002 Alfa Romeo 156 1.9 JTD Sportwagon
                          .

                          Comment

                          Working...
                          X